Ofte stillede spørgsmål
Hvor kan jeg finde inspiration til oplevelser og seværdigheder i København?
Du kan finde mere inspiration, og se hvad der foregår i byen her.
Hvordan checker jeg ind?
Du har følgende check-in muligheder:
- Almindelig check-in ved en af vores bemandede skranker i lobbyen
- Du kan også vælge at springe køen over ved at benytte en af vores check-in skærme i lobbyen.
Hvor ofte er der rengøring af værelset hvis jeg overnatter flere nætter i træk?
Vi lader det være op til dig at bestemme, om du vil have daglig rengøring af værelset, hvis du overnatter flere nætter i træk. Ligesom du selv kan bestemme, hvornår du vil have skiftet håndklæder. Det betyder, at vi ikke automatisk gør rent på dit værelse, men lader dig tage valget. Dog rengører vi automatisk dit værelse på 4. dagen.
Ønsker du alligevel daglig rengøring af værelset og/eller nye håndklæder, kommer vi med glæde. Du skal blot meddele det i receptionen, inden kl. 22:00 aftenen forinden. Husk at oplyse os dit værelsesnummer.
Hvor kan jeg finde inspiration til oplevelser og seværdigheder i Aarhus?
Klik her for at se, hvad der foregår i byen.
Kan man leje en baby-/barneseng?
Det er muligt at leje en babyseng i receptionen ved ankomst til hotellet. En babyseng koster
Er der TV på værelset?
Ja, alle vores værelser har eget TV med både danske og udenlandske TV-kanaler. Få det fulde overblik over vores kanaler her.
Kan man se igennem ruden på hotelværelsets badeværelse?
Kun delvist, idet det er matteret glas.
Tilbyder hotellerne opbevaring af bagage?
Hvordan får jeg den absolut billigste pris på min overnatning?
Jeg vil gerne have mulighed for at afbestille?
En FLEKSIBEL-pris kan ligesom vores ECONOMY-pris kun bestilles på hjemmesiden; dog kan en FLEKSIBEL-booking afbestilles indtil kl. 12:00 på ankomstdagen eller ændres til anden dato. Bookingen skal garanteres med et gyldigt kreditkort.
Er det dyrere, hvis man ikke booker sin overnatning online?
Ja! Vi kalder denne reservationstype for "Servicebooking". Vælger du at booke din overnatning via telefonen eller direkte i receptionen, vil der være et servicetillæg på
Hvornår kan man foretage check-in og check-out?
Check-in er muligt fra kl. 15:00 på ankomstdagen og indtil næste morgen. Kontakt venligst receptionen, hvis ankomst er senere end kl. 02:00 om natten. Check-out er kl. 11:00.
Baseret på hotellets ledighed, vil tidlig check in være muligt mod betaling. Henvendelse foretages til receptionen.
Kan man leje cykler?
Det er muligt at leje cykler på hotellerne. Man har cyklen fra man lejer den indtil midnat. Cyklerne kan IKKE forudbestilles, men kan lejes i receptionen.
Pris:
Wakeup Copenhagen, Bernstorffsgade
Wakeup Copenhagen, Borgergade
Wakeup Copenhagen, Carsten Niebuhrs Gade
Wakeup Aarhus, M.P. Bruuns Gade
Kan man have en ekstra person overnattende på værelset?
Har du reserveret et enkelt værelse, kan du opgradere til et dobbeltværelse for
På dobbeltværelser er der i alt 2 dyner og 2 puder til rådighed.
Er der en restaurant, der serverer aftensmad?
Der serveres kun morgenbuffet i morgenmadsrestauranten og ikke aftensmad. Dog er det tilladt at bestille udefra og nyde maden på værelset. Receptionen har bestik til rådighed, hvis behovet skulle opstå.
Du finder et væld af spændende restauranter tæt på vores hoteller i både København og Aarhus. Spørg vores flinke personale, der med glæde deler ud af gode råd til spisesteder i nærheden.
Bor du på Wakeup Copenhagen, Carsten Niebuhrs Gade, finder du de nærmeste restauranter på nabohotellet Tivoli Hotel & Congress Center, hvor du både kan spise på Tivoli Brasserie, Sticks ’n’ Sushi og MASH Penthouse, eller du kan prøve The Harbour på hotellet Copenhagen Island.
Bor du på Wakeup Copenhagen, Bernstorffsgade, kan du finde en række spisesteder inden for 500-600 meter fra hotellet. Du kan blandt andet tage et smut forbi asiatiske Wagamama, nyde en gourmet-hotdog hos Johns Hotdog Deli eller indtage et lækkert måltid hos et af de forskellige spisesteder på Tivoli Hotel & Congress Center.
Bor du på Wakeup Copenhagen, Borgergade eller Wakeup Aarhus, M.P. Bruuns Gade, finder du masser af gode spisesteder i nabolaget.
Er husdyr tilladt?
Det er desværre ikke tilladt at medbringe husdyr.
Findes der en hårtørrer på hotelværelset?
Ja, der er hårtørrer på alle værelser.
Er der Wi-Fi på hotellet?
Der er gratis Wi-Fi på hele hotellet. Koden udleveres i receptionen. Desuden har vi stationære computere, som frit kan afbenyttes. Der er dog en begrænsning på 30 minutter, hvis der er kø.
Kan jeg købe drikke- og madvarer på hotellet?
Vores café i forlængelse af receptionen har åbent 24 timer i døgnet. Her kan købes øl, vand, vin, sandwich og diverse snacks.
Har værelserne minibar?
Nej, hotelværelserne er ikke udstyret med minibar. Vi henviser til kiosken i lobbyen, som har åbent 24 timer i døgnet.
Kan man spise morgenmad på hotellet?
Ja. Prisen på morgenmad er
Åbningstider for morgenmadsbuffeten:
Wakeup Copenhagen, Bernstorffsgade
Mandag-fredag: 06:30-10:00
Lørdag, søndag og danske helligdage: 07:00-10:30
Wakeup Copenhagen, Borgergade
Mandag-fredag: 06:30-10:00
Lørdag, søndag og danske helligdage: 07:00-10:30
Wakeup Copenhagen, Carsten Niebuhrs Gade
Mandag-fredag: 06:30-10:00
Lørdag, søndag og danske helligdage: 07:00-10:30
Wakeup Aarhus, M.P. Bruuns Gade
Mandag-fredag: 06:30-10:00
Lørdag, søndag og danske helligdage: 07:00-10:30
Tilbyder hotellet parkering?
Ja, du kan parkere ved alle hotellerne.
Er rygning tilladt?
Vores hoteller er 100% røgfrie.
Kan jeg stryge min skjorte på værelset?
Nej, men der findes strygerum i kælderen til fri afbenyttelse.
Er der telefon på hotelværelset?
Der er ikke telefon på værelserne, men på hver etage er der ved elevatoren opsat en nødtelefon, som kan kontakte alarmcentralen og receptionen.
(Gælder ikke Wakeup Aarhus)
Hvordan kommer jeg nemmest til og fra hotellet?
Læs vores guides til transport:
Kan man betale med andre valutaer på hotellet?
På Wakeup-hotellerne benytter vi kun danske kroner, når vi giver tilbud på reservation af værelser. Det er dog muligt at betale med og veksle fra EUR, USD, GBP, AUD, CAD, CHF, JPY og SGD i receptionen til hotellets kurs.
Kan man få vasket og renset tøj på hotellet?
Ja, vi tilbyder "vask og rens"-service gennem Butlers. Du kan aflevere dit tøj om morgenen i receptionen inden kl. 08:00 og hente det efter kl. 17:00, rent og nyvasket.
Hvilke forskellige værelsestyper findes der?
Vi tilbyder 5 forskellige værelsestyper på Wakeup Copenhagen-hotellerne i København og Aarhus. Vælg mellem:
- WAKEUP STANDARD – Et rigtigt godt værelse, oftest placeret nederst eller bagerst i bygningen.
- WAKEUP SKY – Et rigtigt godt værelse på hotellets midterste etager med bedre udsigt end WAKEUP STANDARD.
- WAKEUP HEAVEN – Vores bedst placerede værelser med en flot udsigt, oftest beliggende på hotellets øverste etager.
De 3 ovenstående værelsestyper har en 160x200cm Getama-seng og er 12m2 store.
- WAKEUP LARGE – Består af en 160x200cm Getama-seng og en 75x195cm ”fold-ud-madras”. Værelset er beregnet til 2 voksne og ét barn, og har en størrelse på 15m2.
- WAKEUP FAMILY - Består af 2 WAKEUP STANDARD-værelser med en connecting door.
Der findes ingen værelser på hotellet med twin-senge.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har modtaget nogen email-bekræftelse på min booking?
Hvis du ikke har modtaget din bekræftelse på din booking på mail, så skal du tjekke dit spam-filter. Hvis bekræftelsen ikke er i spam-filteret, skal du kontakte hotellet hurtigst muligt.